Wednesday, August 17, 2011

'Kawanku yang Pelik'

Kisahnya...

I ada kawan nama dia Jessica Alba (bukan nama sebenar).Kawan dari di bangku sekolah lagi bangku jenis kayu.Entah la, sejak dia dah mencecah umur seumur dengan i ni sikap dia makin pelik.I rasa maybe pengaruh bumi sekarang yang sudah tercemar dengan persekitaran tidak sihat.Asap kereta,asap-asap kilang di Gebeng yang mengandungi sisa kimia yang dangerous dan juga percemaran cuaca yang tidak menentu.Sekejap panas sekejap hujan sekejap panas sekejap hujan.


Semalam i bersama dia berbuka puasa dan menemani dia membeli dan belah.Sementara nak tunggu waktu berbuka,i and Jessica Alba shopping sikit-sikit.

Kisah dalam Fitting Room...

Kami masuk together. Kawan i Jessica Alba ni test baju...i duduk di kerusi lembut ala sofa yang tersedia.Yang hanya tunggu untuk komen "erm cantik" walaupun tak cantik (bergurau).Masa begitu mencemburui,waktu berbuka tinggal beberapa minit je lagi.

Pukul 7:15 pm baru la kami berlari-lari anak ke Macdonals (sambil taip teringat pula spicy chicken mcd) table full so tak dapat la nak order.Cari altenatif lain.Ada Watson berhampiran, i masuk beli Soya Bean and Kinder Bueno.Agak-agak nampak ada table yang orang macam dah nak habis makan, i pun beratur dan Jessica Alba bersedia untuk merebut peluang meja yang ada.Dah macam warden jaga budak-budak makan kat sekolah berasrama penuh.

Yang i pula beratur sambil minum Soya Bean and makan Kinder Bueno.Habis satu pieces minta lagi dengan Jessica Alba yang sedang berdiri dari jarak yang tak jauh sangat.

Turn order dah tiba.

I : "Erm...kasi 2 set Spicy Chicken,medium size..nak ayam drumstick ya sipu-sipu and 2 pc GCB ala carte and lagi,Erm air nak tukar ke Hot Milo ya"

Miss Mcd: "Itu je?" jeeee?berbuka ke pelahap??

I: "Aah"

Dah dapat menu...perasaan macam nak berlari sambil bawa dulang.Lapar~ Makan,makan dan makan..tiba-tiba Jessica Alba berkata

"Mengantuk la"

Ish ish..i tak pernah lagi jumpa kawan i yang tengah-tengah makan boleh ngatuk and rasa nak tidur.

"U ni kan Jess dah macam baby..tengah makan pun boleh ngatuk"

kan baby kalau tengah makan, boleh tertidur dengan makanan dalam mulut yang tak sempat nak telan.

I : "U know what...u ni kawan i yang pelik ..orang kedua selepas Baby yang boleh mengantuk masa makan.Biasa orang mengantuk selepas makan tau"

Jessica Alba : "Haha..okay what atleast u ada seorang kawan yang unik"

Aah ye la tu :)

0 comments:

Post a Comment