Thursday, March 3, 2011

KAU TERASA, KU MERASA MALU

Ada sedikit krisis berlaku antara i dengan sayang petang tadi.Maybe hal kecik tapi ada isu yang membangkitkan rasa terasa di hati masing-masing.Mula sayang terasa dengan sedikit kata-kata i.Tapi i niat sebaliknya.Sayang salah anggap.Tiba-tiba ada sesuatu yang buat i pula terasa (kuat makan cili padi agaknya).Sayang macam biasa mengalah and memujuk.

"i salah sayang"sayang mengalah
"u sepatutnya fikir before u buat semua tu"i cuba luahkan

Sesi luah dan minta maaf selesai walaupun hati i rasa still tak okay dengan apa yang terjadi.I minta nak balik rumah sebab dah lewat petang.Sayang dah faham sangat dengan sikap i, kalau krisis and minta balik dengan "muka tak ada senyum" mean i tak okay sepenuhnya.I tetap kasi tahu yang i nak balik..

"U tak dengar ke i cakap i nak balik"
"Okay okay u balik, hope jangan simpan dalam hati alright?"sayang berkata.
"Whatever.." malas i nak jawab dah.

dalam fikiran rasa tak nak balik lagi and terasa nak pergi Kuantan Parade shopping barang sikit.Kalau i ikut jalan ke bandar sure sayang curiga.Bukan tak nak ajak sayang pergi sekali tapi sebab mood i rasa tak okay, nanti mula la diam seribu bahasa.Tak syok la.Macam mana nak alihkan pandangan dia yang follow i dari belakang dengan LC nya.I drive laju sikit.Agak-agak dia dah lepas jalan balik rumah dia, i pusing la balik and ke bandar.Sampai di traffic light.I stop.Pandang belakang, tengok sayang menuju ke arah lain.Yes.. ada peluang.Lampu hijau bertukar..i buat pusingan U dengan confident.Sekali i tengok sayang keluar balik dari simpang yang dia masuk.

"OMG..cover tepi muka dengan shawl,cover tepi muka dengan shawl"kononnya tak nak kasi sayang nampak.
I curi-curi pandang and tengok dia sedang perhatikan i dengan muka yang agak menggerunkan.

"Oh no..terkantoi sudah"sambil i mengerutkan muka.

Bila pandang cermin belakang dah nampak dia follow...jeng..jeng..jeng
I teruskan perjalanan sambil kepala duk fikir mana i nak tuju ni.Balik semula ke office?singgah kedai and kasi alasan i dahaga nak beli air (boleh diterima ke?) singgah Pasaraya Tunas Manja yang kat depan tu?tapi nak kasi tahu nak beli apa kat sana.

Lastnya i blur and stop kereta tepi jalan.Sayang berhenti sebelah.I open window and senyum kambing.

"Where u want go??"sayang soal dengan muka serius
"Why bohong cakap nak balik and now melencong ke lain?"
"U ada janji dengan another lelaki ke??dont cari pasal with me"
Soalan demi soalan di tuju untuk i yang buat i just say "errr..takkk..bukan macam tuuuu"

Berlaku la sesi kena marah di saksikan budak kecik berbasikal yang berada di seberang jalan (dalam hati budak kecik tu berbisik "akak and abang ni buat drama ke?"

I dengan rasa sedikit goyah sebab sayang mula marah..cepat-cepat tutup tingkap meneruskan perjalanan konon nak balik dengan rasa sedikit nak nangis sebab kena marah.
Sayang follow tepi and buat arahan suruh i stop di Jungle FoodCourt.Tak stop nanti lain pula jadi kan.I pun buat kental berhenti la..Sayang berjalan menuju memilih table.I ikut dari belakang dengan rasa cam seribu rasa.Bila dah dua-dua dah duduk..kami berpandangan...dan kami ketawa bersama.

"Buat la lagi, kan dah memalukan diri sendiri"sayang says
"Biar lah......"i berkata sambil menjeling

Itu la kisah sayang yang mula terasa tapi akhirnya i yang merasa malu.
Tapi nasib baik juga la semua tu berlaku..kalau tak sure krisis antara i and sayang berlanjutan..I ni susah sikit kalau dah merajuk..

Malu~

0 comments:

Post a Comment